maandag 20 januari 2014

Rust / Quiet




Tijd voor een beetje rust.
Na Sinterklaas, Kerst, vakantie, de jaarwisseling en drie verjaardagen van drie van de Zonen ben ik toe aan een beetje rust.

Time for a bit of quiet.
After Sinterklaas, Christmas, holidays, New year and 3 birthdays I need a bit of quiet.

Ik nam zondag de tijd voor een kleine verfsessie.
Ik verfde 600 gram garen; 100 gram merino en 500 gram Shetland.
En 250 gram lontwol; een mix van 75% Shetland en 25% zijde.

I took the time for a dye session.
I dyed 600 grammes of yarn; 100 grammes of merino and 500 grammes of Shetland.
And 250 grammes of Shetland/silk top.



De lontwol verfde ik in het restwater van de rode wol en voegde er nog kleurtjes aan toe; geel en blauw. 
Ik kon het niet goed vangen op een foto, misschien later nog eens.

Ik verlang al heel lang naar een paar wanten met gekruiste en verdraaide steken.
Ik denk dat het groene gaan worden!

I dyed the top in the dyebath leftover from the red yarn and put in some extra colours. Yellow and blue.
I was not able to catch the colours on a picture, maybe later.

I crave a pair of mittens with cables and twisted stitches for a long time.
I think they are going to be green!



En ik breide een paar heerlijk dikke sokken van garen van een Schotse spinnerij.
I knitted a pair of lovely thick socks with the yarn from a Scottish mill.


De wol komt van de wolspinnerij van New Lanark.  Een modeldorp in Schotland. 
De wol is een tikje ruw, niet echt lekker voor een muts of een sjaal.
Voor sokken vind ik ze wel fijn.

Ik ben begonnen met het breien van sokken van ¨restjes¨.
Wol waar ik maar 1 of 2 bolletjes van heb.
Overgebleven na het breien van een trui of vest.
Meestal wol voor naald 4 of 5;
Dikke sokken dus.
Zalig in mijn Birkenstocks.

The yarn is from the New Lanark Mill, a village in Scotland.
The yarn is a bit prickley, not really nice for a hat or a shawl.
But I like it for socks.

I started knitting socks with ¨leftovers¨.
Yarn I have only one or two hanks of.
Leftover from knitting a Sweater or a cardi.
Mostly yarn for needles 4 or 5mm.
So, thick socks.
So nice for in my Birckenstocks.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten