maandag 2 december 2013

Gelezen, voorgelezen en gezien.

In een week lees ik zoveel, kom ik zoveel dingen tegen.
Vaak via de krant maar nog vaker via internet. Linkjes via Facebook of via een blog.

Gelezen


* Ik las  een logje over plastic in de oceaan en ons dagelijks plastic afval bij Ysabje, over het schuldgevoel dat haar ineens overviel. In de douche nog wel. Vandaag werd ik via fb geattendeerd op een artikel van MO * Mondiaal nieuws.

* Het Amerikaanse bedrijf TerraCycle recycleert alles!!
Maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen, zeggen ze zelf.
Voor het artikel: hier naartoe.

* Vreselijk lachen moest ik toen Herzdamengeschichten me wees op de "Erotische Karperkalender"..........kijk zelf maar.
En....er bestaan nog meer van dit soort kalenders.
De man en ik hebben eens goed gelachen deze zondagmiddag.

* Jademond maakte dan weer een geweldige adventskalender . Hier te zien.

* Ik begon met het lezen van "Deutschstunde" van Siegfried Lenz.(Amazon link)
Vele boeken van Lenz zijn vertaald in het Nederlands. Hij schrijft al vreselijk lang en is een van mijn favoriete schrijvers.

Voorgelezen



* Towser. Meer moet een boek niet zijn. Van de onvolprezen Tony Ross. Genieten is dat.
Voor de Jongste Zoon (3)



* Nooit de buren bijten van Paul van Loon.
"Spannend en eng" volgens de Derde Zoon (6)









* De broederband deel 2; de indringers.
De Oudste Zoon was er helemaal weg van. De Tweede Zoon vind het "wel leuk".

*  Hij wordt door de Man ook "Pietje Bell" voorgelezen.
Dat vind hij veel leuker!

Toch moet ik het verder voorlezen en vind hij het jammer wanneer ik stop.







* Oosterschelde windkracht 10. In mijn ogen wat te moeilijk voor de Oudste Zoon (10) maar hij vindt het een leuk boek. Niet slecht voor een dyslectisch jongetje!












Gezien

*  Verbazingwekkende kindertekeningen, door de vader ingekleurd. Die vind je hier.

*  Een huis vol. Elke dag bij de NCRV over het leven in een groot gezin.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten