vrijdag 25 oktober 2013

20 dingen over mij / 20 things about me

Dat las ik voor het eerst hier. Later zag ik dit draadje vaker opduiken, vooral in Duitstalige blogs.
The first time I read about it here. Later i saw this thread more often, mostly on German blogs.


20 dingen over Madame Mouton.
20 things about Madame Mouton

1. Mouton is niet mijn echte naam. Het is niet eens mevrouw Schaap.
Ik bedacht de naam voor op Ravelry.
1. Mouton is not my real name. It is not even Mrs. Sheep.
I made the name up for Ravelry.

2. Ik brei. Sokken, mutsen, cols,shawls, truien. Van alles.
2. I knit. Socks, hats, cols, shawls, sweaters. Everything.

3. Daarbij spin ik ook nog vaak mijn eigen garen. Ik ben zelfs de gelukkige bezitter van 4 (!) spinnewielen.
3. Beside that, I spin. I am even the happy owner of 4(!) spinning wheels.

4. Ik ben vreselijk slordig. Vaak wordt dit veroorzaakt door uitsteldrang en luiheid.
4. I am awfully messy. Often because of "delay drift" and laziness.

5. Tegelijkertijd kan ik heel goed afstand doen van materiële zaken en gooi ik veel spullen de deur uit.
5. At the same time I am very good in renoumcing things and I often bring stuff to the recycle center.

6. Vroeger, toen ik nog in Nederland woonde en nog jong was, was ik lid van de NJN en de JNM. Geen wonder dus dat onze oudste twee naar de JNM gaan.
6. A long time ago, when I lived in the Netherlands an was still young, I was a member of the NJN and the JNM. No wonder the two eldest go to the JNM in Belgium.

7. Ik ben getrouwd met mijn eerste, echte liefje.
7. I married my first, true love.

8. Ik was onzekerder rond mijn 21ste dan tijdens mijn tienerjaren.
8. I was more selfconcious when I was around 21 than in my teens.

9. Naïef ben ik nog altijd.
9. Still naieve

10. Ik ben principieel vegetariër maar niet praktiserend.
10. I am a principal vegetarian but not in real life.

11. Ik speel muziek maar vind zelf altijd dat ik er niets van kan, ondanks de positieve commentaren van anderen.
11. I play music but always think I suck.

12. Ik ben in september begonnen aan de muziekacademie. In het 1e jaar lager.
12. Last september I started with music lessons.

13. Ons eerste kindje was een meisje dat na 6 dagen stierf. Ik nam me toen voor om heel veel gezonde kinderen te krijgen. We zijn bij 4.
13. Our first baby was a girl. She died after 6 days. Back then, I intended to have a lot of healthy babies. We are on 4 now.

14. In het najaar wordt ik onrustig, ik maak reisplannen en heb "Fernweh" naar Schotland, Ierland, Duitsland en Scandinavië.
14. In autumn I am restless, I plan travels to Scotland, Ireland, Germany and Scandinavia.

15. Afgelopen zomer heb ik mezelf op dieet gezet; ik ben 9 kilo verloren :)
15. Last summer, I put myself on a diet and lost 9 kilos :)

16. Naast fietsen voor de dagelijkse karweitjes, lange-afstands fietsen en wandelen sport ik eigenlijk niet graag. De laatste pogingen tot hardlopen liepen uit op een knieblessure.
16. I cycle a lot for daily pursuits but I really don't like to work out.

17. Ik ben gek op fastfood . maar ik ben eigenlijk een voorstander van "echt" eten; zelfgebakken brood, lekkere soepen en stoofpotten. Jammer, dat mijn jongens niet zo gek op dat echte eten zijn, op fastfood des te meer.
17. I love fastfood but actually advocat "real" food; home made bread, yummie soups and stews. Too bad my boys don't like "real" food a lot; they like fastfood better.

18. Ik ben opgegroeid aan de grens met België en heb gestudeerd aan de grens met Duitsland. Nu woon ik in België.
18. I grew up at the Belgian border, I went to college at the German border. Now, I live in Belgium.

19. Ik ben eigenlijk geschiedenislerares.
19. Actually, I am a history teacher.

20. Uitstelgedrag: over 10 minuten moet het eten op tafel staan........... :)
20. Postponing things; in 10 minutes dinner should be on the table........:)




1 opmerking: